بسته‌بندی لوازم آرایشی

بسته بندی

 

امروزه که صنایع مد و زیبایی در حال پیشرفت و ترقی است، فضای رقابتی برای برندهای مختلف ایجاد کرده و باعث شده برندها در بسته‌بندی به نکات ریز و درشت دقت کنند بتوانند از رقبای خود سبقت بگیرند.
اولین چیزی که موجب می‌شود محصولات مراقبتی، بهداشتی و آرایشی مورد توجه مشتریان وفادار قرار گیرد نوع بسته‌بندی آن است. بسته‌بندی چیزی است که در لحظه نخست چشم را خیره و توجه مشتری را جلب می‌کند. اگر بسته‌بندی لوازم آرایشی توجه مشتریان را جلب کرده و کیفیت محصول هم انتظارات را برآورده کند، احتمال خرید محصول بیشتر می‌شود، پس بسته‌بندی نقطه عطف فروش یک محصول است.


دلیل اهمیت بسته‌بندی در صنعت لوازم آرایشی

همانطور که پیشتر گفته شد، در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی علاوه بر اهمیت کیفیت محصول، بسته‌بندی نیز از موارد بسیار مهم در خرید آنهاست.
بسته‌بندی یک محصول در واقع معرف آن برند است و با آن بین مردم شناخته می‌شود، به همین خاطر توجه به این موضوع و داشتن خلاقیت باعث می‌شود نسبت به رقبا متمایز شود.

سه لایه مهم در بسته‌بندی

سه لایه مختلف در بسته‌بندی وجود دارد که باید درباره آن فکر کرد: بسته‌بندی بیرونی، بسته‌بندی داخلی،بسته‌بندی محصول
بسته‌بندی خارجی اولین چیزی است که مشتریان برای مشاهده محصول با آن مواجه می‌شوند و باید آن را باز کنند.
 بسته‌بندی داخلی چیزی است که محصولتان در آن قرار می‌گیرد، مانند جعبه‌ای که برای داشتن کرم آن را باز می‌کنید.

 و در نهایت بسته‌بندی کلی  که محصولتان با آن عرضه می‌گردد.

نکات مهم قبل از طراحی بسته‌بندی لوازم بهداشتی

قبل از طراحی بسته‌بندی باید توجه داشته باشید که مشتریان اصلی شما چه کسانی هستند؟ دختران جوان و نوجوانی که در پی زیبایی خیره کننده هستند یا زنانی که به دنبال آرایشی متناسب با رنگ پوست طبیعی خود هستند؟

انتخاب برند

باید ارزش‌های برند خود را شناسایی کنید تا با نیاز مشتریانتان همخوانی داشته باشد.طراحی و طرح و رنگ بندی برندتان نیز تاثیر زیادی در ایجاد حس خوب دارد. رنگ‌ها، الگو و طراحی منحصر به فرد نمادها باید به گونه‌ای باشد که با برندتان هماهنگ بوده و احساس خوبی در مشتری ایجاد کند.

 الهام گرفتن از ترندهای آرایشی

اگر به دنبال یک بسته‌بندی مدرن و به روز هستید می‌توانید از ترندهای این حوزه الهام بگیرید، در این صورت علاوه بر اینکه مطابق با مد طراحی می‌شود برای مدت طولانی تاثیر جهانی دارد.

 طراحی خطوط درهم و مرکب

طراحی خطوط درهم و مرکب در بسته‌بندی می‌تواند جالب و جذاب باشد. در این الگوی طراحی، خطوط و اشکال مختلف ترکیب شده و ظاهری پویا و هیجان انگیز خلق می‌کنند. با این ترکیب‌ها می‌توانید تنوع و جذابیت بصری برای محصول ایجاد و حتی با تغییر در ضخامت خطوط، ظاهری داینامیک خلق کنید.

استفاده از تایپوگرافی

فونت‌های سفارشی و منحصر به فرد نیز می‌تواند یک ظاهر کامل و شخصی به محصول بدهد. تایپوگرافی یکی از به روزترین متدهای طراحی برای شناساندن برند است که باعث می‌شود محصول شما متمایز شده و سبب تغییر و نوآوری نیز شود. رنگ‌های خاکی و گرم مانند طیف قهوه‌ای،قهوه ای تیره، قهوه‌ای روشن، قهوه ای برنزه در طراحی محصولات آرایشی میتواند حس طبیعی و گرم به محصول منتقل کند.

 

نکاتی که در بسته‌بندی محصولات آرایشی باید مورد توجه قرار گیرد:

 ۱. نیاز مشتری را بشناسید.

 ۲. از مواد بازیافتی استفاده کنید.

 ۳. به جزئیات بسته‌بندی و طراحی آن توجه کنید.

 ۴. مشابه رقبا نباشید و منحصر به فرد عمل کنید

۵. از بسته‌بندی‌های محکم و مقاوم استفاده کنید.


در پایان باید به این نکته توجه داشت که در بسته بندی محصولات آرایشی بهداشتی علاوه بر زیبایی و جذابیت خیره کننده محصول، باید به مقاوم بودن بسته بندی نیز توجه داشته باشید تا بتوانید یک محصول عالی با ظاهری زیبا و سالم به دست مشتری نهایی برسانید.


نام و نام‌خانوادگی (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)
حاصل جمع

Captcha

با «ثبت نظر» موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در کارتن‌کده اعلام می‌کنم.

نظرات کاربران

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید...