روانشناسی رنگ در بسته بندی محصولات

بسته بندی محصولات

روانشناسی رنگ در بسته بندی محصولات یکی از مباحث چالش برانگیز و جذاب در امر فروش و بازاریابی، روانشناسی رنگ در بسته بندی محصولات و برندینگ می باشد. که به صورت مستقیم با احساسات و عواطف و متقاعدسازی مخاطب، در ارتباط است.مهمترین و قدرتمندترین عامل اصلی یک ابزار ارتباطی، رنگ آن محصول است؛ که جهت تاثیر گذاری بر خلق و خو و حتی واکنش های فیزیولوژیکی مورد استفاده قرار می گیرد.
اهمیت توجه به روانشناسی رنگ هادر بسته بندی محصولات، استفاده از مفاهیم و اصول روانشناسی رنگ بسیار اهمیت دارد؛ چون معرف ارزش های سازمانی و اصلی برند شما، رنگ ها هستند، و بر شکل گیری شناخت اولیه مخاطب از محصولتان، قطعا تاثیرات عمیقی خواهند داشت.البته به خاطر داشته باشید که تاثیر روانشناختی رنگ ها بر افراد با یکدیگر متفاوت است و به عوامل گوناگونی مثل تجارب شخصی، جنسیت و فرهنگ وابسته است.درضمن در نظر داشته باشید که رنگ ها دارای برخی تاثیرات روانشناسی ثابتی بر افراد هستند.برای مثال : رنگ آبی احساس آرامش در ما بوجود می آورد و رنگ قرمز برای اکثر افراد یادآور احساسات عاشقانه است.به همین دلیل است که، در فرآیند طراحی بسته بندی محصولات و برند سازی خود میبایست از رنگ های مناسب با شخصیت و ارزش های برندتان استفاده کنید تا پیامی که می خواهید به افراد و مخطبانتان انتقال دهید به خوبی منتقل شود و نسبت به خرید محصولاتتان بیشتر ترغیب شوند.

معرفی رنگ های مختلف و تاثیر آنها در بسته بندی محصولات

  • رنگ آبی : جهت حس آرامش، اعتماد به نفس و پیشرفت استفاده می شود.
  • رنگ قرمز : نشان دهنده شور و هیجان و انرژی است.
  • رنگ سبز : نماد طبیعت، سلامتی و تازگی است.
  • رنگ زرد : نشان دهنده حس جوانی، شادی و خوشبینی است.
  • رنگ مشکی : نماد قدرت، جذابیت و اعتماد به نفس است.
  • رنگ سفید : نشان دهنده پاکی، سادگی و معنویت است.

در صنایع غذایی و دارویی، به روانشناسی رنگ ها در بسته بندی محصولات اهمیت زیادی می دهند.این صنایع، با دقت رنگ های بسته بندی را مناسب با ترجیحات فرهنگی و روند های بازار منطقه ای انتخاب و اعمال می کنند.این رویکرد استراتژیک، نه تنها محصولات موجود در بازار را متمایز می کند، بلکه وفاداری مصرف کننده و شناخت برند را نیز تقویت می کند. و به اهمیت بالای رنگ ها در صنعت بسته بندی برای بازارهای بین المللی و محلی اشاره دارد.و در نهایت شما می توانید به راحتی جهت خرید از انواع محصولات بسته بندی در رنگ های گوناگون به سایت کارتن کده مراجعه فرمایید.

پس در نهایت انتخاب رنگ با شماست که بین رنگ های مختلف بسته بندی گزینه درست را استفاده کنید.اگر دنبال طراحی بسته بندی خود با تمرکز بیشتر بر انتخاب رنگ هستید، کارتن کده در خدمت گذاری شماست.

 


نام و نام‌خانوادگی (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)
حاصل جمع

Captcha

با «ثبت نظر» موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در کارتن‌کده اعلام می‌کنم.

نظرات کاربران

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید...