چسب, ملزومات پستی, بسته بندی, چسب نواری, آبچسب, چسب پهن,

با گسترش صنایع مختلف و نیاز به بسته بندی های مختلف درهر کدام از این صنایع، لوازم بسته بندی متعددی روی کار آمدند. چرا که هر کالایی به بسته بندی خود نیاز دارد و به همین دلیل برای هر بسته بندی باید از لوازم مخصوصی متناسب با شرایط استفاده کرد. یکی از ضروری ترین ها در اقلام بسته بندی در حوزه های مختلف چسب ها هستند.

چسب ها انواع مختلفی دارند و کاربران باید قبل از خرید با انواع آن ها آشنا باشند. از پرکاربردترین انواع چسب ها در بسته بندی کارتن ها، چسب نواری و آبچسب ها هستن.

 

آبچسب چیست؟

آبچسب قدرت بالایی در چسباندن انواع کاغذها دارد.

آبچسب، چسب های با حالت نواری هستند که از جنس کاغذ با لایه ای از چسب تولید شده اند. برای فعال شدن حالت چسبندگی این چسب باید سمت براق آن ها را در معرض رطوبت قرار دهید. این چسب ها عموما به رنگ های قهوه ای و سفید هستند.

آبچسب ها تشکیل شده از یک نوار چند سانتی تشکیل شده است که یک طرف آن حاوی چسب خشک شده است که با خیسانده شدن، چسب آن فعال می شود.

آبچسب ها به شکل رول و در متراژ و پهنای مختلفی در بازار موجود هستند و می توان بسته به شرایط و نیاز خود گزینه مناسب را انتخاب کرد.

 

چسب پهن چیست؟

این چسب ها به صورت نواری تولید می شوند که یک سطح آن ها حالت چسبندگی  دارد. چسب های نواری در انواع مختلفی تولید و در بازار عرضه می شوند. برای استفاده از آن، سطح چسبنده را روی سطح مورد نظر قرار بدید و با دست صاف کنید تا خوب چسبانده شود. کاربران با توجه به انواع مختلف آن می توانند با توجه به نیاز خود مناسب ترین را انتخاب کنند. رایج ترین نوع چسب های پهن می توان از نوع کاغذی، پلاستیکی، شفاف و فویلی اشاره کرد.

 

کاربردهای آبچسب و چسب نواری

ویژگی های زیاد آبچسب موجب شده است در بعضی از صنایع و حوزه های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

مثل:

_ پلمپ کردن انواع کارتن ها و جعبه ها

_ فعالیت های هنری از قبیل صنایع دستی که از انواع کاغذ و مقوا تشکیل شده اند.

چسباندن درب کارتن یکی از پرکاربردترین استفاده ها است.

 

حوزه های مورد استفاده از چسب پهن در مقایسه با چسب کاغذی کمی بیشتر است.

مثل:

_ چسباندن لیبل و یا انواع کاغذ بر روی سطوح

_ مصرف خانگی

_ چسباندن درب انواع کارتن

_ چسباندن درب پاکت

حال چطور از آبچسب و چسب پهن استفاده کنیم؟

استفاده از آبچسب خیلی ساده است. به اندازه مورد نیاز خود چسب را برش داده و بعد کافی است از طرف چسب دار، آن را مرطوب کنید و بعد روی سطح مورد نظر خود قرار دهید.

اگر جز افرادی هستید که به صورت مداوم از آبچسب برای چسباندن سطوح کاغذی و انواع کارتن استفاده می کنید قطعا به دستگاه های مخصوص اینکار نیاز پیدا می کنید.

این دستگاه ها دارای مخزن آب هستند که حین باز شدن رول چسب و استفاده از آن در مجاورت آب قرار می گیرند و به کار شما سرعت می بخشند.

به غیر از استفاده از دستگاه مخصوص می توانید از مالیدن انگشت خیس یا یک اسفنج مرطوب روی سمت براق چسب هم استفاده کنید.

 

چسب های پهن به چسب هایی گفته می شود که غیر کاغذی هستن و یک روی این چسب ها چسبنده است و فقط باید به اندازه مورد نیاز برای استفاده برش بدهید و روی سطح مورد نظر بچسبانید.

 

مزایا و معایب آبچسب و چسب پهن

آبچسب نیاز ضروری به آب دارد برای چسبندگی و همین باعث کم شدن سرعت افراد در استفاده از آن میشود مگر در صورت استفاده از راهکاری که پیش تر بهتون گفتیم.

قدرت چسبندگی آبچسب برای سطوح کاغذی فوق العاده بالا هست.

آبچسب قابلیت بازیافتی دارد.

آبچسب به دلیل کاغذی بودن، می توان روی آن با خودکار یا ماژیک متن دلخواه را بنویسید یا از مهر برای جذاب شدن بسته خود استفاده کنید.

ابچسب در شرایط مختلف مثل گرد و غبار هم عملکرد بالایی دارد و قدرت خود را از دست نمی دهد و شما زمانی که به چسب قدرتمند نیاز دارید قطعا آبچسب انتخاب خیلی مناسبی است.

 

در صورت چسباندن سطح های غیر کاغذی به یکدیگر از چسب پهن استفاده کنید که تنوع بالایی هم دارند.

 

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم با ویژگی ها و معایب آبچسب و چسب پهن و تفاوت آن ها شما را آشنا کنیم، حال می توانید با توجه به حوزه فعالیت خود انتخاب درستی داشته باشید و نیاز خود را بر طرف کنید.

همچنین برای خرید انواع چسب و ملزومات پستی می توانید در سایت کارتن کده، با پیشنهاد و راهنمایی کارشناسان مربوطه اقدام کنید.


نام و نام‌خانوادگی (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)
حاصل جمع

Captcha

با «ثبت نظر» موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در کارتن‌کده اعلام می‌کنم.

نظرات کاربران

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید...