کارتن,ملزومات پستی,چسب,آبچسب,ماژیک,نایلون حبابدار,پلاستیک حبابدار,پاکت لمینه

 

تا حالا از خودتون پرسیدید که ملزومات پستی چه اهمیتی در بسته بندی دارند؟ در این وبلاگ به صورت کامل و شفاف اهمیت ملزومات پستی در بسته بندی توضیح داده شده و انواع ملزومات را برای شما نام برده ایم تا با آنها نیز بیشتر آشنا شوید..

 

بسته بندی در ارسال مرسولات پستی، مرحله ای حیاتی است؛ و شما باید حتما در نظر داشته باشید که انتخاب این موارد مناسب، نقش مهمی در بسته بندی مرسوله شما دارند.

نکات مهم در بسته بندی مرسولات پستی که حتما باید به آنها توجه کرد عبارتند از :

پر کردن فضای خالی

بسته بندی محکم

علامت گذاری صحیح

رعایت قوانین حمل و نقل

این اقدامات موجب سلامت محتوای بسته و حفظ امنیت بسته های شما می شود و از آسیب دیدن یا از خسارت وارده بر مرسولات جلوگیری می کند

 

آیا میدانید رایج ترین مواردی که برای پر کردن فضای خالی داخل بسته های شما مورد استفاده هستند کدامند؟

پلاستیک حبابدار

کاغذ باطله

سلفون

کاغذ کرافت

فوم

کیسه های هوا

 

در نظر داشته باشید جهت پر کردن فضای خالی داخل بسته ها، و محافظت از کالای خودتان در طول جا به جایی و حمل و نقل، می توانید از موارد مختلفی استفاده کنید، که انتخاب نوع این موارد به نوع کالا و جنس شما، میزان ضربه پذیری و ابعاد کالای شما، بستگی دارد.

که در قسمت بالا رایج ترین آن ها را نیز برایتان نام بردیم

 

بسته بندی با کارتن پستی

هنگامی که محصول شما دارای وزن و ابعاد یا ویژگی های خاصی باشد که نتوانید در پاکت لمینت، متالایز و یا پاکت حبابدار بگذارید، می توانید از کارتن برای جاسازی و بسته بندی استفاده کنید.

البته که کارتن ها، بسته بندی نهایی محصولات محسوب می شوند؛ چون در موارد زیادی دیده شده که محصول اول در پاکت های حبابدار یا لمینت مشکی و یا متالایز قرار گرفته و سپس در کارتن هم قرار داده شده است.

کارتن های پستی در انواع سایز های مختلف متناسب با هر کالایی تولید و عرضه می شوند که در حفظ بسته بندی مرسولات ما و حمل و نقل آن ها بسیار ایمن و تضمین کننده سلامت مرسوله ما می باشند

بسته بندی با پاکت های حبابدار پستی

پاکت های حبابدار دارای یک لایه درونی حبابدار بوده که جهت حفظ و جلوگیری از وارد شدن هر نوع فشار و یا ضربه، به کالای درون پاکت طراحی شدند.

شما برای بسته بندی و ارسال محصول شکستنی یا ظریف، در بیشتر موارد می بایست از پاکت های حبابدار برای این منظور استفاده کنید.

اگر هم سایز محصول شما بزرگ و یا از ارزش زیادی برخوردار باشد، می توانید ضمن استفاده از پاکت های حبابدار و یا نایلون ها، مرسوله را درون یک کارتن هم نیز بگذارید و برچسب شکننده هم روی بسته بندی بزنید

 

بسته بندی با پاکت های متالایز پستی

پاکت های متالایز، پاکت های سفید معمولی هستند که داخل آن نقره ای است و برای ارسال کردن اقلام بسیاری از آنها استفاده می شوند.

پاکت متالایز پاکتی سفید است، که با لایه محافظتی متالایز پوشانده شده که در برابر نفوذ نور و رطوبت بسیار مقاوم است.

و همچنین، پاکت های متالایز مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار و حتی کشیدگی دارند و به راحتی پاره نمی شوند.

از پاکت های متالایز می شود جهت بسته بندی و ارسال سی دی یا دی وی دی، کتاب، فلش مموری، طلا و جواهر، اسناد، قطعات الکترونیکی، و حتی پوشاک و مواد غذایی و بهداشتی نیز استفاده کرد.

در ضمن این نوع پاکت ها نیز در انواع سایز های مختلف A3، A4، B5 و ... تولید و جهت بسته بندی کالای شما عرضه می شوند. معرفی انواع پاکت متالایز را از اینجا بخوانید.

 

بسته بندی با پاکت های لمینت مشکی پستی

وقتی که شما قصد ارسال محصولی محرمانه برای مشتری خود را دارید، می توانید از پاکت های لمینت مشکی برای بسته بندی محصولتان استفاده کنید.

این نوع بسته بندی، از نفوذ نور، رطوبت، و حتی آلودگی، حفظ و در امان نگه می دارد. و همچنین محتوای بسته شما نیز از آسیب هایی چون پارگی، و خراش حفاظت می کند و بسیار محکم هستند و مناسب برای قرار دادن و بسته بندی انواع پوشاک، اسناد و یا حتی مواد غذایی و یا محصولات محرمانه هستند

 

 ملزومات و ابزار های مورد نیاز جهت بسته بندی

 

نایلون حبابدار :

مابین ظروف و محصولات حساس و شکننده یک لایه محافظ حبابدار قرار داده، تا باعث شود ظروف و محصول شما از هرگونه ارتعاش و ضربه در امان مانده و سالم بماند. کاربرد های بیشتر نایلون حبابدار را بدانید.

چسب پهن :

بعد از پیچیدن پلاستیک حبابدار بر روی محصول بوسیله چسب، محصول مورد نظر را محکم در جای خود قرار داده، تا از جا به جایی غیر آگاهانه جلوگیری شود. فرق بین آبچسب و چسب پهن را بخوانید.

 

کارتن

از کارتن ها و مقاومت بالا و تعداد لایه های مناسبی که دارند، برای بسته بندی کالاهاتون استفاده کنید تا از خسارت به محصول مورد نظر جلوگیری شود.

 

ماژیک

شما با استفاده از یک ماژیک یا برچسب (لیبل)، روی کارتن هایی با محتوای اشیا شکستنی، مشخص کنید که هنگام جا به جایی و حمل و نقل به راحتی مورد تشخیص باشد.

 

سلفون

بعد از بسته بندی با نایلون حبابدار و زدن چسب، سلفون را دور محصول مورد نظر پیچیده تا محصول را محکم نگهدارد و از ورود آسیب و رطوبت به کالای مورد نظر جلوگیری شود.

 

ابزار های دیگری هم، از ملزومات پستی وجود دارد که در وبلاگ های بعدی به آن ها میپردازیم.

 

انواع ملزومات پستی را از فروشگاه کارتن کده تهیه کنید.

از فروشگاه ما بازدید کنید.

 

 

 

نام و نام‌خانوادگی (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)
حاصل جمع

Captcha

با «ثبت نظر» موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در کارتن‌کده اعلام می‌کنم.

نظرات کاربران

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید...